Välkommna till våran jaktblogg vi kommer att förmedla våra jaktupplevelser och om våra hundar här.mvh Br.Wikström

söndag 10 januari 2010

Vilken toppen dag

Vakna kl 0730 11 - grader gött idag äntligen idag ska vi jaga räv
med donna.
Skulle bara invänta min chef som skulle komma och byta bil då
han har monterat in motor värmare i min bil.
Skulle sätta på kaffe för att bjuda min chef på,och märker med fasa och vemod att det kom inte en droppe ur kran fan.
Vad gör man åker till farsan hämtar alla fläktar han har monterar vid vatten intaget
och väntar, frugan börjar fråga när får vi vattnet tillbaka? vad ska man svara, inte
vet jag men man svara när isproppen har smält.
Timmarna går inget händer proppen har kommit för att stanna jag sätter mig i bilen
för att utfodra rådjuren träffar niklas som precis har släppt ina på ett harspår
och går där och väcker man blir sugen att komma ut med donna men måste hem till
proppen.
Micke (svågern)kommer till undsättning och vi börjar att smälta snö på spisen,
för att senare trä en liten mindre slang i vattenslangen och hälla i varm vatten och blåsa i den mindre slangen för att proppen skulle ge sig, men det visa sig att permafrost är inte lätt smält, svågern sa att det tinnar till våren och nog hade jag
redan varit i skogen med donna om bara jag hade bott i stugan, men nu så måste man
tänka på barn och fruga i första hand, det var bara att smälta mer snö och varje gång jag gick ut för att fylla snö i kokkärlet så hörde man stövar skall i skogen
man blir tokig.
kl 1630 mörkert börja infinna sig så går permafrost proppen till dom sälla jaktmarkerna vattnat flödar bra man drar en suck av lättnad och samtidigt
en stor gnutta av vemod och sorg att en jaktdag gått åt förgäves för en
permafrost propp.
mvh peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gamla minnen

Gamla minnen

Roland med ronja och lotti

Roland med ronja och lotti

Far med ronja och lotti

Far med ronja och lotti

Per-åke och lotti

Per-åke och lotti

Gammla harpiskan tessy

Gammla harpiskan tessy

Rävpiskan Donna

Rävpiskan Donna
Namn:Panta Khara Donna född 1999-03-11 +2010-12-15

Vit hare trött lotti

Vit hare trött lotti

Tova efter två bra drev

Tova efter två bra drev

Smålands stövare

Smålands stövare
Namn:Hajstorps Lotti född -98 avliden 2013 uppfödare Tord Wikström

Vildsvins jakt tyskland -96

Vildsvins jakt tyskland -96

Peter och Ronja

Peter och Ronja

Ulf och bengt

Ulf och bengt

Ajsings Ronja med sina första valpar

Ajsings Ronja med sina första valpar
jch sm 6a hon blev fråntagen tredje platsen för att hon väckte för mycket synd för hon var värd sm 3an

Jaktbutik på nätet

Simon och Peter 2010

Simon och Peter 2010
Astro du har gjort det igen skänkt oss en jakt upplevelse som varken simon eller jag kommer glömma.

jaktkamrat och god vän conny 2009

jaktkamrat och god vän conny 2009
Ett bra avslut på jakten av conny

Johan Jaktkamrat kanalen

Johan Jaktkamrat kanalen

Sten-Inge och Astro 2010

Sten-Inge och Astro 2010

Dubble för fixa 2009

Dubble för fixa 2009

Jonas och Arne 2011

Jonas och Arne 2011

Astro spåra bra på efter söket

Astro spåra bra på efter söket

Bloggintresserade