Välkommna till våran jaktblogg vi kommer att förmedla våra jaktupplevelser och om våra hundar här.mvh Br.Wikström

lördag 2 januari 2010

Sista kalven på kanalen

Ja då var det slut på älgjakten på kanalmarken denna säsong.
Astro börja med att skälla på en kviga/ko vid kopparbacken och gick sen över till grannmarken.
Där ställde sig ekipaget i en timma innan jaktkamraterna Lars och Hendrik Aronsson som gäst-
jagade med oss idag åkte runt och skulle få tag i astro som skällde frenetiskt på denna älg men
hundra meter ifrån så gick det låss och älgen kom ner tillbaka till upptaget.
Men kon stanna inte mer ut gick vidare och astro sluta att förfölja denna vackra skapelse
som passera 150 meter ifrån mig min far gensköt astro och hunden var kopplad.
Nu blev det kaffe ,smörgås ,korv och lite skoj vid brasan.
Nästa såte vi skulle ta så såg far att det hade varit en kalv vid vägen som hade gått in i såten
kannon det var bara att släppa på och vänta på upptag men älgarna gick lås förtidigt och ko
och kalv kom ut till en pass skytt som fick skottet lite efter och älgen gick tillbaka in i såten.
Astro mötte kon antagligen för han gick över vägen och försvann väster ut och skällde senare
neråt hässjvattnet.
Nu gick kurt och handspåra lite och titta efter blod och jag var på väg för att få tag i hund för
att göra efter sök, men då jag var rätt nära skott platsen så vänta jag ett tag ifall kalven var på väg åt mitt håll och plöstligt ifrån tomma intet, så kom kalven gående långsamt snett emot mig
inte den bästa vinkel men jag måste försöka att avsluta detta tänkte jag första skottet inte
en reaktion andra skottet stöp ibacken färdigt tänkte jag men icke kalven går upp igen och ifrån
mig, jag av lossa två snabba igen och kalven låg.
Det är skönt när man får tag idjuren när det blir så här för ingen jägare vill ju dessa vackra skapelser något illa så är det nu får vi gå in för räv jakt och jaga in lilla ina.
mvh Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gamla minnen

Gamla minnen

Roland med ronja och lotti

Roland med ronja och lotti

Far med ronja och lotti

Far med ronja och lotti

Per-åke och lotti

Per-åke och lotti

Gammla harpiskan tessy

Gammla harpiskan tessy

Rävpiskan Donna

Rävpiskan Donna
Namn:Panta Khara Donna född 1999-03-11 +2010-12-15

Vit hare trött lotti

Vit hare trött lotti

Tova efter två bra drev

Tova efter två bra drev

Smålands stövare

Smålands stövare
Namn:Hajstorps Lotti född -98 avliden 2013 uppfödare Tord Wikström

Vildsvins jakt tyskland -96

Vildsvins jakt tyskland -96

Peter och Ronja

Peter och Ronja

Ulf och bengt

Ulf och bengt

Ajsings Ronja med sina första valpar

Ajsings Ronja med sina första valpar
jch sm 6a hon blev fråntagen tredje platsen för att hon väckte för mycket synd för hon var värd sm 3an

Jaktbutik på nätet

Simon och Peter 2010

Simon och Peter 2010
Astro du har gjort det igen skänkt oss en jakt upplevelse som varken simon eller jag kommer glömma.

jaktkamrat och god vän conny 2009

jaktkamrat och god vän conny 2009
Ett bra avslut på jakten av conny

Johan Jaktkamrat kanalen

Johan Jaktkamrat kanalen

Sten-Inge och Astro 2010

Sten-Inge och Astro 2010

Dubble för fixa 2009

Dubble för fixa 2009

Jonas och Arne 2011

Jonas och Arne 2011

Astro spåra bra på efter söket

Astro spåra bra på efter söket

Bloggintresserade