Välkommna till våran jaktblogg vi kommer att förmedla våra jaktupplevelser och om våra hundar här.mvh Br.Wikström

tisdag 8 februari 2011

Uppdatering söndags jakten

Hej på er!
Tyvärr så krångla bloggandet i söndags så det blev bara en start blogg och en slut blogg så här kommer dagen i text.
Vi börja med att släppa Astro i bocksjön,han gjorde ett svep runt vägen först och träffa på en man med en rottweiler som jag tror Astro ville hälsa på,men det skulle han inte ha gjort det small ett rottweiler käft rätt över örat och kindbenet på hund
och kom åter till mig med en ned blodad kind och öra vad fan tänkte jag skall en få åka hem nu.
Men Astro verka inte ha några större smärtor så jag lätt honom söka vidare in på bocksjö fallen,som är ett tätt bevuxet tallskog rätt som det var börja Astro skälla
20-30 meter ifrån mig och vinden låg i samma riktning oturligt nog,fick älgen vind på
mig och braka iväg med sken Astro släppte älgen efter någon km och kom tillbaka.
Nu var det korv dax och lite skoj vid brasan efter så skulle Mentorn släppa sina smålänningar borta vid nordtorp och jag och astro gick igenom stor marken upp mot
Nybränningen men det var ej några spår efter någon kalv där heller bara massa snö
som blev ett riktig träning pass för mig jag var totalt slut när jag hade gått över
marken.
Mentorn fick inte upp någon räv i nord torp heller men såg två vuxna älgar i klockhölja,Ina o Lotti försvann neråt hässjvattnet och börja driva något inne på
Grannmarken,det gick knaggligt så vi misstänker att det var hare de höll på med
ja roligare än så här var det inte det är bara att taga nya tag en annan gång.
Mvh P.W

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gamla minnen

Gamla minnen

Roland med ronja och lotti

Roland med ronja och lotti

Far med ronja och lotti

Far med ronja och lotti

Per-åke och lotti

Per-åke och lotti

Gammla harpiskan tessy

Gammla harpiskan tessy

Rävpiskan Donna

Rävpiskan Donna
Namn:Panta Khara Donna född 1999-03-11 +2010-12-15

Vit hare trött lotti

Vit hare trött lotti

Tova efter två bra drev

Tova efter två bra drev

Smålands stövare

Smålands stövare
Namn:Hajstorps Lotti född -98 avliden 2013 uppfödare Tord Wikström

Vildsvins jakt tyskland -96

Vildsvins jakt tyskland -96

Peter och Ronja

Peter och Ronja

Ulf och bengt

Ulf och bengt

Ajsings Ronja med sina första valpar

Ajsings Ronja med sina första valpar
jch sm 6a hon blev fråntagen tredje platsen för att hon väckte för mycket synd för hon var värd sm 3an

Jaktbutik på nätet

Simon och Peter 2010

Simon och Peter 2010
Astro du har gjort det igen skänkt oss en jakt upplevelse som varken simon eller jag kommer glömma.

jaktkamrat och god vän conny 2009

jaktkamrat och god vän conny 2009
Ett bra avslut på jakten av conny

Johan Jaktkamrat kanalen

Johan Jaktkamrat kanalen

Sten-Inge och Astro 2010

Sten-Inge och Astro 2010

Dubble för fixa 2009

Dubble för fixa 2009

Jonas och Arne 2011

Jonas och Arne 2011

Astro spåra bra på efter söket

Astro spåra bra på efter söket

Bloggintresserade